Skulls of the Shogun – Das Ende einer langen Reise

Flattr this!

generals_1280x1024

Der Indie-Titel Skulls of the Shogun ist schon so lange angekündigt, dass ich mich kaum daran erinnere WANN er das erste Mal gezeigt wurde. Jedenfalls durfte ich den Titel schon zweimal auf der Gamescom antesten, was unweigerlich für eine SEHR lange Entwicklungszeit spricht. Immerhin schön zu wissen dass es Indie-Studios wie 17-Bit gibt, die sich überhaupt solange Zeit lassen dürfen – entsprechend poliert ist übrigens das finale Produkt, welches Ihr seit gestern über XBLA herunterladen dürft.

Wer auch nur einen Hauch Interesse an rundenbasierter Strategie (XCOM, Advance Wars) gepaart mit einem sehr eigenwilligen und charmantem Nippon-Comic-Stil hat, sollte sich die Demo mal näher anschauen. Kosten tut Euch der Spaß aktuell 1200 Punkte, also rund 15 Euro. Außer der naheliegenden Xbox 360 Version ist Skulls of the Shogun übrigens auch für Windows 8, Windows Phone und Microsoft Surface erhältlich – inklusive Cross-Play Mehrspieleroption.

Skulls of the Shogun 2

Den Entwicklern jedenfalls scheint ein dicker Stein vom Herzen gefallen zu sein. Hier könnt Ihr die offizielle Launch-Mail von Jake Kazdal nachlesen, dem Projektleiter hinter dem Spiel:

Hey everyone, Jake Kazdal here, project lead and artist on Skulls of the Shogun.

OH MY GOD IT’S FINALLY HERE. Yes you can go buy Skulls of the Shogun RIGHT NOW (and you totally should!). We here at 17-BIT all realize it’s been a hell of a wait, and we sincerely thank all of you for your patience and support! The extra time we took converting the game to Windows 8 and implementing all the awesome cross-platform functionality also gave us a chance to really polish all the content to a blinding sheen, and we are super happy with the final game. Most small studios like us are never given the opportunity to go back and touch up what was an almost finished game, and man what a difference it makes.

Some of you have been fans for literally years, and it will be so weird not going to this upcoming PAX East to hang with the crowd, and watch people laugh as they beat the undead hell out of their friends and loved ones. All the feedback and enthusiasm we received from all you fans over the years has been a huge source boost for us and I can’t thank you enough.

A huge thank you and congratulations to the whole team too, those who believed early on and really made this thing a reality. It’s been an amazing journey and I am truly grateful for your mad skillz and friendship.

Mega thanks to EVERYONE who ever had anything to do with this game getting out there, all the informal playtest sessions, all the opportunities to show the game (again, and again) at trade shows, anime conventions, retro game conventions, last minute press tours, all that.

I had that beat up laptop with the latest build on me wherever I went for YEARS, and I really want to just tell you all how much all your support and friendship has meant. I can’t believe it’s actually done, and as of Wednesday morning people all over the world will finally get a chance to play the game AS MUCH AS THEY WANT. Looking forward to a ton of Skulls Anywhere! YOU DIE!! 😀

– Jake

Skulls of the Shogun 3 Skulls of the Shogun 2

An der Review-Front konnte Skulls of the Shogun bereits ziemlich viele Leute für sich gewinnen: Eurogamer vergibt 9 von 10, GameTrailers 86 Prozent, Game Informer 85 und IGN letztendlich „nur“ 70 Prozent – aufgrund mangelnden „Hardcore“-Anreizes. Mag jeder von halten was er will 😉

Abschließend noch fix der Launch-Trailer und ein „Angespielt“ von Northernlion:

Weitere Infos findet Ihr am besten auf der Homepage www.skullsoftheshogun.com.